CS:GO oferuje możliwość przypisania funkcji do wybranego klawisza, np. użycie wybranego granatu lub natychmiastowy zakup wybranej broni. Często funkcja ta przydaje się w trakcie treningu, gdzie dzięki komendom możliwe jest ponowne rzucenie granatu, postawienie bota czy restart rundy. Ręczne wpisywanie bywa uciążliwe, przypisanie do klawisza mocno skraca czas użycia komendy.
Struktura polecenia
Przypisywanie czynności do przycisku ma swoją formułę i wygląda jak poniżej:
bind “klawisz” “funkcja”
Przykład – przypisanie czynności kucania do klawisza CTRL:
bind “MWHEELUP” “+jump”
Dodatkowo możliwe jest tworzenie aliasów, czyli zbioru poleceń, które potem można przypisać do klawisza za pomocą polecenia bind.
Struktura aliasu:
alias “nazwa aliasu” “funkcja1; funkcja 2”
Przykład:
alias “showbomb” “+use; gameinstructor_enable 1”
Ciekawe bindy
Skakanie na Scrollu (Bunny Hop)
bind “MWHEELUP” “+jump”
bind “MWHEELDOWN” “+jump”
Rzucanie granatów + skok na przycisku Scrolla
alias “dojumpthrow” “+jump;-attack”
bind “mouse3” “dojumpthrow”
Czyszczenie śladów krwi pod “Q”
bind “Q” “lastinv; r_cleardecals”
Pokazywanie pozycji bomby (Podpowiedzi) pod “E”
alias “showbomb” “+use; gameinstructor_enable 1”
bind “e” “showbomb”
Najnowsze komentarze